رسته‌ها
آیا ما مسلمان هستیم؟
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 14 رای
بدون شک مسلمانان صدر اسلام، آنگونه که ما در عصر حاضر می‌خواهیم اسلام را معنی نمی‌کردند: که مجموعه‌ای از عبادت‌ها را به دور از رفتار عملی باشد و انسان می‌تواند هنگام عبادت، خالصانه به خدا روی آورد اما برای مسائل دنیوی به دیگران پناهنده شود.
اسلام _ طبق فهم پیامبر صلی الله علیه وسلم، آنگونه که اصحاب و یاران او از ایشان آموخته بودند - عبارت بود از تسلیم شدن کامل انسان در برابر خدا. طبق این تعبیر، انسان همه ی هستی خویش را به سوی پروردگار متوجه میکند و افکار، احساسات و رفتار روزمره ی او به طور کامل تحت حاکمیت قوانینی قرار می گیرد که خداوند مقرر داشته است.
آنطور که به نظر می رسد، کتاب حاضر از وسایل بسیار شایسته ای برای این آشنایی و آگاهی است و براستی در تجزیه و تحلیل فعالیت های استعماری به خوبی از عهده برآمده است و بسیاری از اسرار نیرنگ ها و پیشرفتهای دشمنان را آشکار ساخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
405
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آیا ما مسلمان هستیم؟

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بعضی صفحات کتاب بسیار کمرنگ است
و تقریبا غیر قابل خواندن
[quote='Mostafajamshidi']خیر ما به اسلام دشمنان حضرت علی علیه السلام مانند قطب ملعون بدون شک کافر هستیم[quote='Mostafajamshidi']خیر ما به اسلام دشمنان حضرت علی علیه السلام مانند قطب ملعون بدون شک کافر هستیم[quote='Mostafajamshidi']خیر ما به اسلام دشمنان حضرت علی علیه السلام مانند قطب ملعون بدون شک کافر هستیم[/quote][/quote][/quote]
در کجاى کتاب هاى محمد قطب دشمنى خود به حضرت علی اعلام کرده ،لطفا با منطق علمى صحبت کنید نه با شتم و لعن.
قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلىٰ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِکَ بِهِ شَیئًا وَلا یَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ ۚ فَإِن تَوَلَّوا فَقولُوا اشهَدوا بِأَنّا مُسلِمونَ﴿۶۴ آل عمران )
بگو: «ای اهل کتاب! بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است؛ که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزی را همتای او قرار ندهیم؛ و بعضی از ما، بعضی انسان های دیگر را - غیر از خدای یگانه - به اربابی و آقایی نپذیرد هرگاه (از این دعوت) سرباز زنند، بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم . . .
وَ الَّذِینَ اجْتَنَبُواْ الطَّغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَ أَنَابُواْ إِلىَ اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى‏ فَبَشِّرْ عِبَادِ * الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ»
و کسانى که از پرستیدن طاغوت پرهیز کردند، و به سوى خدا بازگشتند، ایشان را مژده باد! پس بندگان مرا بشارت ده همانهایى را که به سخنان مختلف گوش مى‏دهند پس به بهترین آن را عمل مى ‏کنند، آنان هستند که خدا هدایتشان کرده و آنان هستند صاحبان خرد.
و صد البته لازمه شنیدن اقوام مختلف : آزادی بیان است و لاغیر . . . .
بدون اینکه قصد خودنمایی داشته باشم ولی من سالها در خصوص اسلام تحقیق کردم و در نهایت به این نکته ساده رسیدم که اساس اسلام ( البته با رعایت اولویت ) بر مبنای اصول زیر است :
1- اعتقاد قلبی به کلمه : لا اله الا الله : و تلاش برای درک معنای این کلمه . این یعنی اینکه انسان بنده و برده هیچ انسان خوب و یا بدی نمی شود . نه در عرصه های دینی نه در عرصه های سیاسی و . . . انسان معتقد به الله ، انسان معتقد به حقیقت و سخن منطقی و انسانیت و بشردوستی است . انسان معتقد به الله ، این ها را بیشتر از ثروت و جاه و مقام و مکتب و مذهب دوست دارد .
3- مبارزه با هر نوع طاغوت : یعنی هر انسان ، هر سیستم ، هر عقیده و هر تفکر و هر مکتب و هر مذهب و هر حکومت تمامیت خواه و دیکتاتوری که عقیده دارد : فقط خودش درست می گوید و سایر انسان ها فقط باید گوش کنند و مطیع باشند .
4- اطاعت از هر انسان آزاده ای که در راه اصل فوق ، پرچم مبارزه را برداشته است . از ابتدا مانند حضرت علی و امام حسین تا به امروز . . . موفق باشید .
کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشرطها و شروطها و انا من شروطها . . . . .
البته به قول مولوی :
این سخن را در نیابد گوش خر
گوش خر بفروش و دیگر گوش : خر ! ! ! !
آیا ما مسلمان هستیم؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک